Menggunakan Google Maps untuk cari Peta Kawasan Kajian

Memandangkan ramai pengunjung blog saya ini bertanya tentang peta kawasan kajian, maka saya akan menunjukkan cara mencari peta tersebut di sini.

Langkah-langkah menggunakan Google Maps
1. Masuk laman web "Google Maps", klik **sini

2. masukan nama daerah yang hendak dicari, kemudian klik "search maps"


3. anda boleh zoom-in atau zoom-out dengan menggunakan tetikus ataupun klik pada "+" dan "-" seperti yang ditunjukkan di bawah ini.


4. selepas itu, klik "print".


5. Imej Peta anda telah siap dan terus boleh print dari printer. Anda juga boleh save, jika tidak mahu print.



Selepas download peta dari google maps/yahoo maps, anda perlu melukisnya semula menjadi peta lakar. Cara melukis, sila klik SINI

2 ulasan:

  1. cikgu..........tolong saya.......kawasan kajina saya ilah padang serai ,kulim,kedah dan negerea bandingan saya ialah menam chao phraya ,tailand....i ingin mendapat maklumat berkaitan bentuk muka bumi tentang kedua-dua kawasan ini.....cikgu tolng ye...

    BalasPadam
  2. cikgu....bolehkah cikgu tolong saya cari bentuk muka bumi padang serai ,kulim,kedah dan negara bandingan menam chao phraya ,tailand....^^...tolong ...cikgu....padang serai 2 dan negara bandingan 2...terima kasih...

    BalasPadam

Write your comment here.